Alla inlägg den 4 november 2010

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 4 november 2010 22:14

Tävla om en valfri ängel från Silverbiten.se




"Jag är med och tävlar hos Josefine om valfri ängel från Silverbiten, tävla HÄR du med"

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 4 november 2010 21:15

Det är ALDRIG för tidigt att julpyssla!

Jag har virkat en hel kollektion med tomtar och ja tycker de är hur söta som helst. Idag blev den första ihopsatt och jag är riktigt nöjd.


  

Titta själv hur söt är den inte??

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 4 november 2010 18:43

Idag har det varit riktigt kass väder ute, grått och tråkigt.

Jag och barnen har spenderat större delen av dagen inomhus och vi har bara myst. Favoritunderhållningen är just ni Maria Cart wii, det har varit det periodvis men just nu är det extra roligt eftersom vi skaffat en kontroll till. Nu kan vi alla tre spela mot eller med varandra. Hur kul som helst men jag måste dock erkänna att barnen är bra allt mycket bättre på det där än vad jag är!

Den store bara skrattar åt mig och tycker att jag är helkass på att spela, men jag försöker ju iallafall.

På eftermiddagen vart vi en sväng hos min mormor och morfar och fikade, de är hur härliga som helst, fastän de är strax över 80 båda två. Tyvärr har det inte blivit lika täta besök sedan jag började plugga. Innan var vi där typ 1 gång i veckan och fikade och blev bortskämda... de blir så oerhört glada när man kommer och det känns så himla bra.

När man har lov får man passa på att umgås så mycket det bara går med de små prinsarna.

Skulle egentligen behöva plugga, har massor av hemuppgifter att lösa under lovet. I morgon åker barnen till sin pappa över helgen och jag kan ju faktiskt plugga då istället :P


Nu är det dags att ta en revanschmatch i mario cart innan det är dags för eget mys med den stora bestående av popcorn och Robinsson!


ha en bra kväll för det tänker jag ha!


Av pruttprinsarnaochderasmamma - 4 november 2010 18:37

Drömmar
Jag tävlar hos hos "Karma Smycken" om detta halsband (man får väja fritt).
Du hittar tävlingen HÄR!

Tävlingen avslutas 11/11. Lycka till!

 

Min favorit är:

Imagine

Artikelnummer: N002
Vilken är din??
Av pruttprinsarnaochderasmamma - 4 november 2010 09:35

Jag tävlar om en Personlig Kalender inne hos Milliez i samarbete med Önskefoto.
Var med och tävla HÄR du med!

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 4 november 2010 09:04

en mamma som lever ensam med mina 2 pruttprinsar, 5 och 8 år.

De senaste 3 åren har vi levt ensamma efter att jag valde att lämna deras pappa. Livet som ensam mamma är många gånger tufft men också helt underbart!

Barnen ger mig många gånger väldigt mycket glädje, men även ett och annat grått hår... Vi är en väldigt pratglad familj och det är sällan tyst här hemma, det kommer en hel del roliga kommentarer som förgyller dagarna, den lilla av prinsarna är väldigt bra på att kläcka helt underbara kommentarer. Jag kommer säkerligen dela med mig av en del av dem här senare!

Mitt stora intresse för pyssel och inredning har smittat av sig en hel del på barnen, vilket jag tycker är jätte kul. De bästa dom vet är när dom får gå in i mitt pysselskåp och välja och vraka, ett bra sätt att låta fantasin flöda.

Jag har länge hållt på med scrapbooking men har för tillfället en släng av idétorka och har börjat virka i stället. Det är hur kul som helst. Gött att kunna koppla bort hjärnan och bara virka liksom.

På dagarna pluggar jag och tyvärr blir det också en hel del plugg på båda kvällar och helger... men jag intalar mig att allt plugg kommer löna sig i längden!

Barnen tycker ibland att jag är tråkig då jag allt som oftast sitter med näsan i en bok eller vid datorn och skriver, men de vet också att de går före skolarbetet!

Jag har under mina år som ensam mamma träffat en och annan man, dock ingen som jag tycker är den jag vill leva tillsammans med. Jag tror att jag varit kär i kärleken i stället för individen, bara för att man så gärna vill känna kärleken!

Nu har jag lagt ner det och konstaterat att jag lever ett väldigt bra liv ensam. Vi har tak över huvudet, mat på bordet varje dag och vi kan köpa det vi behöver.


Barnen är två underbara syskonbråkande pruttprinsar men helt olika personligheter.

Den stora är inte som de flesta andra barn, han har alltid varit speciell. Han har en hel del ticks som ibland känns som tvångstankar. Han har alltid varit väldigt lugn och nästan för snäll. Inga trotsåldrar har funnits. Livet är ibland tufft för honom eftersom det inte alltid fungerar socialt med kompisar och så, han har lite svårt att anpassa sig och kan liksom inte ändra regler i den lek han redan byggt upp. Vi har schema över veckan hemm då han tycker att det är enklare så. Han vill veta vad som händer varje dag, trots att det inte alltid blir som det står. Men han är väldigt rutinbunden och tycker att det är fruktansvärt jobbigt när det inte är som det brukar.

Ibland hade det varit lättare om man haft en diagnos på honom för då hade man haft mer riktlinjer för att kunna hjälpa honom på rätt sätt. Det är inte alltid lätt att ha ett barn som är annorlunda, fastän jag älskar honom precis som han är!

Jag ser det inte som ett handikapp eller något negativt, han har ju samma förutsättningar som alla andra, fast det kanske är en längre väg.

Han klarar skolan bra, det enda bekymret är att kompisarna ibland tröttnar på hans tjat, han upprepar allt många gånger...

Ibland har jag funderat på ifall han är överinteligent, han är fruktansvärt duktig på att läsa och räkna matte, men har svårare för de enklaste sakerna.


Den lille prutten är en stor glädjespridare.

Han är alltid den som automatiskt syns, tack vare sin enorma utstrålning. Han vet precis hur han ska göra för att reta gellfeber på mig, men också hur han ska göra för att få mitt hjärta att smälta.

Han har väldigt lätt för att lära men är väldigt petnoga. Blir det inte som han tänkt sig blir han vääälidgt arg.

Han har en livlig fantasi och hittar på mycket hyss.


Det gemensamma för mina barn är trots allt att de är alltid glada, det är inte många gånger som de gråter eller är ledsna.




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards