Alla inlägg den 6 november 2010

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 6 november 2010 21:07

Igår kväll innan jag gick och la mig funderade jag allvarligt på att börja dagen med en löparrunda eftersom jag tycker att det är alldelles för länge sedan jag tränade!

I morse var jag väldigt slö och ville hellre sjunka ner i soffan än ut och springa i det grå vädret. Jag skulle bara mysa till det med en liten fönsterlampa och krypa ner i soffan med min kaffekopp. Lathetens straff kom med en gång. På något konstigt vis vrider jag ryggen samtidigt som jag böjer mig framåt och det säger kras i ena sidan av ryggen. Aj sketans vad ont det gjorde. Kunde inte för ett ögonblick drömma om att en sådan klantgrej skulle göra så förbannat ont. Det var bara glömam att jag kunde sjunka ner i soffan... Blev istället att snällt sätta mig med spikrak rygg på en hård stol i köket. Smärtan satt i större delen av dagenmen släppte fram på kvällen! Men tror nu inte att det blev en mysig kväll i soffan för det. Nu har jag i stället blivit dunder allegisk! nyser och snörvlar om vartannat, allergitabletterna hjälper ju inte. Det värsta som finns är att vara allergisk mot DAMM! jag får spendera resten av kvällen kramandes med en rulle hushållspapper och näsdroppar. Jippi!

Men livet kune trots allt varit ännu värre.

Idag går även många tankar till de som inte längre finns ibland oss.

C du vet att jag speciellt tänker på dig och jag vet att du finns här och övervakar mig och mina barn hela tiden. Dina små bus får mig ibland irriterad men jag vet samtidigt att du retas med kärlek och glädje.


  


C, Du är vår Älskade ängel!

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 6 november 2010 09:43

Jag fick igång trummorna till slut igår, vilken lycka! Fick även igång micken och kunde sjunga lite... tur att man har grannar som aldrig klagar. Jag skulle kunna stå här och vrålsjunga till tidig morgon och de skulle inte säga ett ord! De anser att det är dom som stör mig och inte tvärtom, så skulle jag sjunga och sedan be om ursäkt så skulle de ta på sig skulden och ursäkta för att de har stört mig!

I dag är det lördag och ångesten är inte lika stor. Idag blir dert nog till att åka och shoppa en sväng. Kanske inhandla lite julklappar eller nåt. Jag är den typen som springer i panik dagarna före jul och tokköper julklappar utan egentlig eftertanke. I år ska jag itne vara den personen utan vara ute i god tid...haha... får se hur detta går, men jag har faktiskt köpte en hel del redan och det känns väldigt skönt.

Nu är det strax dags att hoppa in i duschen och förbereda mig inför dagen!



Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards