Alla inlägg den 8 november 2010

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 8 november 2010 17:06

Idag har jag fördrivit tiden med att bläddra i julpyssel tidningar...IGEN! Vet inte hur många gånger jag har bläddrat i dem nu, men det är ju bara sååå kul.


  


Får hur mycket inspiration som helst, nu ska det bara komma ut ur hjärnan och ner till händerna för att skapas också.

Tiden brukar tyvärr vara den största bristvaran då jag måste prioritera barnen och skolan först!

Men jag vill, jag vill, jag vill verkligen bara koppla bort allt annat och bara pyssla.

Har faktiskt funderat på att dra ihop en pysselkväll hemma hos mig, kanske dags att göra det snart...


Nu ska jag umgås lite med den lille prinsen, den store är ute i kylan och leker med kompisar.

Håller tummarna för att febern har släppt tills imorgon så jag kan återvända till skolan, hade 38,2 för en stund sedan och jag hoppas att det sjunker ännu mera...


Av pruttprinsarnaochderasmamma - 8 november 2010 10:54

Nu var det måndag och en ny vecka är inledd.

Jag börjar veckan med att ligga nerbäddad i soffan med 39 graders feber!

Är hur trött som helst och hade gärna sovit hela dagen, men kan liksom inte riktigt somna så här mitt på dagen. Har alltid haft lite svårt med det, om jag inte är helt utmattad för då kan jag somna gött i soffan.

Trotsade febern i  morse och var på utvecklingssamtal med den lille prinsen. Allt är bara bra men vi behöver öva lite på siffror. han kan räkna jätte långt och ser med en gång hur många prickar det finns på en tärning men har svårt för att se själva siffran. Får väl köpa ett sifferspel eller en pysselbok till honom när han fyller år så kan han snart det med.


Jag tänkte att jag skulle ligga i soffan och kolla en film som jag ska analysera i skolan men jag får inte igång den! Mitt vanliga flyt, ALLTID är det något som ska strula. Tänk om man haft lite mindre av alla motgångar man har, då hade livet minsann varit väldigt enkelt. Antar att jag lär mig väldigt mycket på alla motgångar men ibland känns det som om motgångarna aldrig tar slut.


Nu ska jag vila lite till innan det är dags att hämta hem prinsarna från förskolan/skolan.´


Av pruttprinsarnaochderasmamma - 8 november 2010 10:47

Presentkort - Naki design


Tävla hos Dahlarna om ett presentkort värde 500kr Tillsammans med NAKI design.
Tävlingen pågår till söndagen den 14 november kl. 20.00

Kolla även in dessa bloggar:

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards