Alla inlägg den 10 november 2010

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 10 november 2010 21:22

Har varit på vårdcentralen idag.

Var gråtfärdig när jag pratade med sköterskan i telefon. Det var riktigt tungt att andas och hostan ville liksom inte sluta. I vanliga fall är det ju ändå rätt skönt när han hostat färdigt men just nu slutar det inte, det blir helt enkelt aldrig slut på hostandet.

Väl där lyssnade doktorn på lungorna och konstaterade att det "tjöt" framför allt i den vänstra lungan, vidare för provtagning och hon kunde tillslut iallafall utesluta lunginflammation. Det kändes så skönt, men tårarna bara fortsatte att välla över och jag började fundera på vad problemet egentligen är.

Hon tror att det är en astmareaktion av något slag. Fick en stark dos med Betapred och hon ska att jag snart skulle känna mig bättre, men inte då!

Mådde mest illa och det kändes som om jag skulle spy mest hela tiden den första timman.

Med mig hem fick jag inhalator som ska användas upp till 6 gånger per dygn och om det behövs, dubbla doser.

Är så fruktansvärt trött men eftersom det har varit tungt att andas har jag inte kunnat koppla av och dessutom har jag varit livrädd för att jag aldrig mer ska vakna, en helt idiotisk tanke jag vet men inte så lätt att släppa när man väl tänkt den överhuvudtaget.

Om jag itne blir bättre så ska jag återvända på måndag igen för vidare utredning och röntgen.

håller nu alla tummar och tår för att det kommer släppa snart. Börjar bli en aning långtråkigt att vara hemma.

Men jag har världens underbaraste barn. Storprinsen ville itne gå och lägga sig idag ifall jag skulle behöva hjälp med något eller om jag ville bli nerbäddad...SÖTIS!


mamma älskar er, mina små pruttprinsar!

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 10 november 2010 08:49

Urk säger jag bara.

Är fortfarande sjuk, blir såå himla lycklig på morgonen när jag inte har någon feber men sen kommer den smygandes tillbaka. Lungorna känns inte heller helt ok, kanske dags att åka till doktorn!

Den lille prutten får vara hemma med mig idag med... Lättare att ha honom hemma trots allt, det är ju lite meck att behöva ta sig ut och köra iväg och sedan hämta honom.

Idag får det nog bli en liten speldag så är han nöjd.


Ska även försöka skriva färdigt min rapport som ska vara inne i morgon för kommentarer och ev komplettering. Men det är inte lätt att koncentrera sig när man känner sig som en kola i hjärnan...


Får se om vi kanske orkar pyssla lite också!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards