Alla inlägg den 24 november 2010

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 24 november 2010 18:52

Jag har idag varit rökfri i 14 dagar, eller nja nästan i allafall.

14 dagar sedan jag slutade röka, men har fuskat lite och tagit ett bloss på en kompis cigg, tokrökat en fyllekväll och tagit en cigg i skolan så på det stora hela anser jag att jag faktiskt har varit väldigt duktig!!

Just nu är jag inte röksuge överhuvudtaget, kanske beror på att mannen framför mig i kön på ICA stank inpyrd gammal äcklig rök, usch så vidrigt, så ska jag banne mig aldrig lukta!

I skolan brukar jag gå med de andra ut när de rökar, det är ändå rätt behagligt att bara stå där och lukta lite, ännu mer behagligt är det när man kommer in och man inser att de luktar fruktansvärt illa men INTE jag...

Förmodligen kommer jag vara fruktansvärt röksugen i morgon innan provet så vi får väl se hur det går, känner jag att jag vill röka så tänker jag göra det, men bara en i så fall. Dumt? Kanske, kanske inte. I bland behöver man bara lite för att vara nöjd!

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 24 november 2010 18:47

Jag är med i utlottningen av ullpläd ifrån VarUnik. Tävlingen finns hos Snusans inredningsblogg.

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 24 november 2010 14:44

"Jag deltar i utlottningen om valfria varor till ett värde av 300kr från Varuhuset Salt hos Tant Ulrika!"

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 24 november 2010 13:42

Urk för ekonomi säger jag bara. I morgon ska jag har prov på ekonomi i alla dess former, BNP his och index dit...

Känns som om ingenting fastnar men det gör det förmodligen, nåogt iallafall.

Idag blev det ingen skola eftersom jag kände att jag behöver förmodligen den mesta tiden hemma för att förbereda mig inför provet i morgon.

Ångesten har kommit krypande ocb jag vet precis hur jag kommer må i kväll när jag ska sova, alla timmar i natt när jag inte kan sova och framför allot hur jag mår i morron när jag sätter min fot innanför dörren i klassrummet.

Fy alltså, den känslan är fruktansvärd! Illamående,l ont i magen och fullkomlig panik. Det spelar ingen roll om jag kan hela läroboken utantill, det bara är så här jämt!


Dags att hämta prinsen i skolan och sedan återvända till läroboken och lära sig lite till onyttiga saker, typ som överskottsekonomi... när kommer den sortens ekonomi till mig egentligen?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards