Direktlänk till inlägg 10 november 2010

laborera med mediciner

Av pruttprinsarnaochderasmamma - 10 november 2010 21:22

Har varit på vårdcentralen idag.

Var gråtfärdig när jag pratade med sköterskan i telefon. Det var riktigt tungt att andas och hostan ville liksom inte sluta. I vanliga fall är det ju ändå rätt skönt när han hostat färdigt men just nu slutar det inte, det blir helt enkelt aldrig slut på hostandet.

Väl där lyssnade doktorn på lungorna och konstaterade att det "tjöt" framför allt i den vänstra lungan, vidare för provtagning och hon kunde tillslut iallafall utesluta lunginflammation. Det kändes så skönt, men tårarna bara fortsatte att välla över och jag började fundera på vad problemet egentligen är.

Hon tror att det är en astmareaktion av något slag. Fick en stark dos med Betapred och hon ska att jag snart skulle känna mig bättre, men inte då!

Mådde mest illa och det kändes som om jag skulle spy mest hela tiden den första timman.

Med mig hem fick jag inhalator som ska användas upp till 6 gånger per dygn och om det behövs, dubbla doser.

Är så fruktansvärt trött men eftersom det har varit tungt att andas har jag inte kunnat koppla av och dessutom har jag varit livrädd för att jag aldrig mer ska vakna, en helt idiotisk tanke jag vet men inte så lätt att släppa när man väl tänkt den överhuvudtaget.

Om jag itne blir bättre så ska jag återvända på måndag igen för vidare utredning och röntgen.

håller nu alla tummar och tår för att det kommer släppa snart. Börjar bli en aning långtråkigt att vara hemma.

Men jag har världens underbaraste barn. Storprinsen ville itne gå och lägga sig idag ifall jag skulle behöva hjälp med något eller om jag ville bli nerbäddad...SÖTIS!


mamma älskar er, mina små pruttprinsar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Sitter nedsjunken i soffan, proppmätt efter en tacosmåltid... Det ständiga önskemålet från grabbarna! Barnen käkar chips o på tv:n är det talang. Det enda som fattas är lite vuxensällskap. The girl with no hunger is in love with the man who feens t...

  Dammsugare   Jag tävlar hos Millah om en IRobot Dammsugare från Dammsugaren.se ...

virkade bakverk   Tävla hos Strumpetossa Design Tävlingen avslutas 8 April kl. 20.00 ...

Ny vecka, nya möjligheter. I dag börjar jag kursen Historia B, hoppas den kommer bli lite enklare än ShB... Får väl se hur detta kommer att gå :S Nu verkar det äntligen som om våren är starkt på ingående, hoppas hoppas. Är riktigt trött på snö,...

Dagens att göra lista är låååång... Började med att göra mitt teoretiska delprov i ShB och sen den obligatoriska närvarouppgiften. Nu ska jag BARA opponera, komplettera, plugga, tvätta, diska, städa, laga mat, hämta barn och kalasa! Idag fyller m...

Ovido - Quiz & Flashcards